Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Termál-turisztika-wellness klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Termál-turisztika-wellness klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Termál-turisztika-wellness klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Termál-turisztika-wellness klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy fénykép már nem elegendő – máshogy kell csábítani
2011. szeptember 4. 10:00
Pálffy Renáta
											MNO.hu
Mitől 
válhat vonzóvá, egyedivé egy turisztikai célpont? Hogyan lehet elérni, 
hogy minél többen látogassanak el egy adott településre? Mi az oka, hogy
 míg Magyarország kapcsán az egészségmegőrzést, a gyógyfürdők 
szolgáltatásait a turizmus egyik legfontosabb szegmensének tekintjük, a 
magyaroknak mégis töredéke utazik ilyen szándékkal? Többek között ezekre
 a kérdésekre is igyekeztek választ adni a III. Turizmusföldrajzi 
Szimpózium előadói, ahol az is felmerült, tisztában vagyunk-e egyáltalán
 azzal, mit jelent a luxus. 
• Évről évre kényeztetni kell őket, különben nem jönnek többet
Minden turista meg akar valamit 
ismerni, amikor utazik, legyen szó egy all inclusive szállodában 
eltöltött kikapcsolódásról vagy egy túlélőtúráról – vélekedett Szabó 
József, a Magyar Földrajzi Társaság elnöke a III. Turizmusföldrajzi 
Szimpóziumot megnyitó beszédében. Mint mondta, nagyon fontos, hogy a 
turizmusban ebbe az irányba, azaz a megismerési szándék felé is 
terelődjön a hangsúly. A szeptember 2-án megrendezett fórumon a 
résztvevők azt fejtegették, hogy milyen szerepe van a turizmusnak az 
életszínvonal, az életkörülmények, az életmód és az életminőség egyéni, 
közösségi és települési szintű befolyásolásában. 
Ligeti Ádám, az
 Elladam Kft. tanácsadója előadásában a turisztikai desztináció 
menedzsment (TDM) előtt álló kihívásokról beszélt. Mint kifejtette: a 
TDM olyan konstrukció, amely megalkotja a térségek saját arculatát, egy 
hiánypótló tevékenységet lát el, amely korábban elsősorban az 
önkormányzatokra hárult. Napjainkra ez kikerült az önkormányzatok 
feladatköréből, és inkább a civil szféra, az érdekelt vállalkozások 
tevékenységébe épült be. Mostanság az a tendencia, hogy ők építik a 
desztináció (úti cél, fogadó terület) arculatát, melynek célja, hogy 
minél több látogatót vonzzanak az adott helyre. A tevékenység kulcsa a 
szereplők aktivizálódása, összefogása, akik együtt gondolkodnak azon, 
hogy hogyan építsék fel a marketingstratégiát, melyet összekapcsolnak az
 országos és regionális turisztikai folyamatokkal. A szakember 
hangsúlyozta: ma már a verseny nem az egyes szállodák között zajlik, 
hanem a turisztikai célpontok versengnek egymással. Nem az a trend, hogy
 szállodai szobák fényképeivel csábítják a majdani vendégeket; 
élményeket, életérzést kell kínálni a közönségnek.
Jól látható, 
hogy egyre több a versenyképes kínálattal rendelkező desztináció, a 
versenyt azonban az dönti el, hogy ki tudja jobban eladni magát – 
szögezte le Ligeti Ádám az MNO kérdésére válaszolva. Az a fajta 
komplexitás, amellyel szinte minden turisztikai ajánlatnál találkozunk, 
ma már nem elég – hangsúlyozta. Mint kifejtette: nem elegendő, hogy 
egyszerűen wellness-szolgáltatást, kulturális- gasztronómiai élményeket,
 jó borokat kínálunk az embereknek. A széles kínálat egy alap, melyen 
belül szükség van valamilyen húzó motívumra, amitől az az ajánlat több 
lesz. Meg kell találni azokat az ínyencségeket, amelyekkel tényleg 
egyedivé válhatnak ezek a desztinációk – jelentette ki, hozzátéve: ezt a
 helyi sajátosságok, lehetőségek kihasználásával lehet elérni.
Utazni az egészségért
Michalkó
 Gábor a magyarországi turizmus zászlóshajójaként emlegetett 
egészségturizmus lehetőségeivel kapcsolatos tudományos 
következtetésekről számolt be. Az MTA Földrajztudományi 
Kutatóintézetének tudományos tanácsadója kiemelte: Magyarországon az 
egészség nem tartozik a legfontosabb utazási motivációk közé az 
állampolgárok körében. A belföldön több napra utazók mintegy 1,5 
százaléka jelöli meg utazási motivációként az egészségmegőrzést. Így nem
 várható az sem, hogy életminőség-javulás fog bekövetkezni. Mint 
leszögezte: a feladat tehát az, hogy hogyan tudjuk azt az óriási 
potenciált hatékonyan kihasználni, ami a fürdőfejlesztések során 
kialakult. Meg kell találni a módját annak, hogy minél több embert 
bevonjanak, és megértessék azt az üzenetet, hogy azért is utazzanak, 
hogy az életminőségük jobb legyen és egészségesebbé váljanak – mutatott 
rá.
Mint ahogy azt az MNO-nak kifejtette: a fő probléma, hogy 
azok, akik utaznak, rokonoknál, barátoknál, ismerősöknél szállnak meg, 
és amikor megkérdezik őket a statisztikusok, hogy mi az utazásuk célja, 
akkor azt mondják, hogy rokonlátogatás, barátokkal való időtöltés stb. 
Aztán persze elmennek a gyógyfürdőbe, de így a szolgáltatás teljes 
igénybevételére nem kerül sor. Akik azonban ténylegesen 
egészségturisztikai motivációval mennek, igénybe veszik a többi 
szállodai szolgáltatást is. Michalkó Gábor úgy véli, nagyon jó lenne ezt
 a szegmenst fejleszteni, hogy az egészségturizmus tényleges 
motivációként jelenjen meg.
Van tehát potenciál – vélte Michalkó 
Gábor –, de a magyarok nagyon szeretik az úgynevezett szívességi 
szálláshelyet, és ebben az esetben nem fizetnek a szállodáért, a 
kereskedelmi vagy a magánszálláshelyekért. Mint mondta: az alapvető 
probléma, hogy az embereknek nincsen pénzük, ezt némiképp kompenzálta az
 üdülésicsekk-rendszer, most pedig majd a Széchenyi-pihenőkártya fog 
ebben segíteni. A szakember úgy látja, a szolgáltatók a jelenlegi 
helyzetben kénytelenek engedni az áraikból, hogy legyen érdeklődés 
irántuk, ám a szolgáltatás színvonalából saját érdekükben nem 
engedhetnek, hiszen akkor nem fog hozzájuk vendég érkezni.
Nem ismerjük a luxust?
-
 Ha az emberek elutaznak, szép, jó, kényelmes szolgáltatásra tartanak 
igényt – jelentette ki Molnár Mihály, az E-Travel Club Utazási iroda 
ügyvezetője előadásában, hangsúlyozva: nagyon fontos tény, hogy az 
embereknek igényük van a jó(l)létre. Ennek kapcsán arra hívta fel a 
figyelmet, hogy a sokat ismételt és a már szinte elcsépelt, elkoptatott 
„luxus” szó mindenkinek mást jelent. Azt mindenki tudja, hogy az életmód
 szempontjából az átlagból kiemelkedőt, minőségibbet képviseli. A 
fogalomnak azonban hazánkban még nincsen kiforrott kultúrája, és az is 
probléma, hogy Magyarország nincs is megfelelően menedzselve, ha a 
luxusszolgáltatások kínálatáról van szó – ismertette.
| 
 | 
 | 
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!