Termál: Széchenyi Pihenőkártya problémái

Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 217 fő
  • Képek - 907 db
  • Videók - 97 db
  • Blogbejegyzések - 320 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 86 db

Üdvözlettel,

Termál-turisztika-wellness klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 217 fő
  • Képek - 907 db
  • Videók - 97 db
  • Blogbejegyzések - 320 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 86 db

Üdvözlettel,

Termál-turisztika-wellness klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 217 fő
  • Képek - 907 db
  • Videók - 97 db
  • Blogbejegyzések - 320 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 86 db

Üdvözlettel,

Termál-turisztika-wellness klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 217 fő
  • Képek - 907 db
  • Videók - 97 db
  • Blogbejegyzések - 320 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 86 db

Üdvözlettel,

Termál-turisztika-wellness klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hoppon maradhatnak a nyaralók?

  • Megjelent: 2012.07.08. 15:10|
  • Frissült: 2012.07.08. 15:32

Egy kutatás szerint sok panziónál és magánszállásnál okoz gondot, ha a vendég a Széchenyi Pihenőkártya vendéglátás vagy szabadidő keretből szeretné fizetni a szállását. Pedig elvileg ezekről az alszámlákról is lehet állni a cechet.

A Cafeteriatrend szálláshelyeknél érdeklődött a Széchenyi Pihenőkártya felhasználásáról. Felmérésükből többek között az is kiderült, hogy a megkérdezett szálláshelyek 14,2 százaléka nem képes elfogadni a vendéglátás alszámlát és 42,2 százalékuk van gondban, ha a szabadidő s zsebből akarunk náluk költeni.

A szállodáknál kisebb a baj, hiszen ők többnyire mindháromfajta szolgáltatást biztosítják. Így náluk nagyobb az esély arra, hogy a szállást a másik két „zsebből” is ki tudjuk fizetni. A válaszoló panziók és magánszállások 60 százaléka azonban nem tud mit kezdeni a szabadidő alszámlán lévő pénzekkel.

Elméletileg nem fordulhat elő

2012-ben a SZÉP kártya mindhárom (szálláshely, szabadidő, vendéglátás) alszámlájáról téríthetjük a szállásköltségünket. Persze ennek feltétele az, hogy a szálláshely mindhárom alszámla kezelésére kössön szerződést a kibocsátókkal. Hangsúlyozottan előnyös az is, ha mindhárom kibocsátóval megállapodik az elfogadóhely. Hiszen csak így lesz biztos, hogy bármelyik pihenőkártyás vendége fizetni tud nála. A felmérés szerint ez még nem általános, mert csak a válaszadók 65 százaléka tartozik ebbe a kategóriába.

A logikus az lenne, ha automatikusan mindhárom zsebre szerződnének a szolgáltatók (ehhez elég egy szerződés, csak be kell pipálni a zsebeket). Így nem fordulhatna elő, hogy valamelyik keretből ne tudná kifizetni a vendég a szállást. Konkrét választ egyik szolgáltató sem adott arra a kérdésünkre, hogy valóban ez-e a gyakorlat. De információink szerint mindhárom alszámlát automatikusan aktiválják. Vagyis elvileg nem fordulhatna elő, hogy a vendég a szálláshelyét ne tudja kifizetni a szálláshelyi vagy a szabadidős alszámláról.

Mégis miért nem lehet akkor fizetni?

Valószínűleg egy technikai kérdésről lehet szó. A probléma oka az lehet, hogy ha valaki szállást szeretne fizetni, de nem a szálláshelyi alszámláról, nem mindegy, hogy mit állít be az elfogadóhely a terminálon – tudtuk meg.

A zsebek közötti átjárhatóság ugyanis csak akkor működik, ha a szálláshelyi alszámlát állítja be a szállásadó. Ebben az esetben a rendszer elsősorban innen emel le pénzt, s ha ebben a zsebben nincs (elég), akkor a másikakból pótol. Viszont amennyiben szabadidő vagy vendéglátás alszámlát állít be az elfogadóhely, akkor azokról valóban nem lehet szálláshelyi szolgáltatást fizetni.

A K&H-tól még annyit tudtunk meg, hogy ha más bank POS terminálján olvassák le az ő kártyájukat, akkor előfordulhat, hogy csak bizonyos alszámlákat lehet fizetni.

Számokban

Az MKB-nál a jelenlegi mintegy 9000 elfogadóhelyből közel 5000 tud 3 zsebet terhelni, mert szálláshely-szolgáltató. Az OTP-nél 13 ezer elfogadóhely van, közülük 7 ezer tudja elfogadni mindhárom alszámlát. A K&H-tól ilyen adatot nem kaptunk. Viszont az megírták, hogy náluk a kártyákra feltöltött összegek 57 százalékát a vendéglátóhelyi, 29 százalékát a szálláshelyi, a maradék 14 százalékát pedig a szabadidős alszámláról költötték el a dolgozók.

Van, akinek szépen hoz a kártya

A felmérésből még az derült ki, hogy a szálláshelyek alapvetően elégedettek az új rendszerrel, és sokkal jobban ismerik a szabályokat, mint 2011-ben – összegezte röviden a tapasztalatokat Fata László cafeteriaszakértő. Többen külön pozitívumként jelölték meg az alacsony szolgáltatói jutalékot. S volt, aki azt mesélte, hogy már a bevételei háromnegyede SZÉP kártyás költésekből származik.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu