Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Termál-turisztika-wellness klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Termál-turisztika-wellness klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Termál-turisztika-wellness klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Termál-turisztika-wellness klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Légy aktív nálunk, érezd jól magad a közösségünkben, hívd meg az ismerőseidet is. Margó
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Termál-turisztika-wellness klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Támadnak az átverős utazási irodák: ezt jobb, ha tudod
2014. július 15., kedd 9:11 Pénzcentrum.hu |
|
Szinte minden nyáron
hallunk rémtörténeteket balul sikerült utazásokról, pocsék szállodákról,
bedőlt utazási irodákról, elmaradt nyaralásokról. Sok esetben az utas
tehetetlen, de van, amikor megelőzhető vagy orvosolható a baj.
Évről-évre több panaszt kapnak a fogyasztóvédők balul
sikerült utazások, átverős, trükköző utazási irodák miatt. Bár a Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) minden évben, célzott és folyamatos
ellenőrzésekkel, illetve az egyes ügyek kivizsgálásával a megtévesztő
kereskedelmi gyakorlatot folytató vagy épp engedéllyel sem rendelkező
utazási irodák kiszűrésére törekszik, ennek ellenére minden évben
jelentős a témakörrel kapcsolatos panaszok száma.
Egy balul
elsült nyaralás megelőzéséért azonban maga az utas is sokat tehet,
elsősorban azzal, ha alaposan utánanéz mindennek - az iroda engedélyétől
kezdve a hirdetésben szereplő részletek valóságtartalmáig - tájékoztat
az NFH.
Az interneten történő szállásfoglalás, nyaralási csomag
megvásárlása mindig kicsit több odafigyelést igényel. Nagyon sokszor
előfordul, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó
általános szerződési feltételeket a fogyasztók nem olvassák el, csak
kipipálják, hogy elfogadták azokat. A fogyasztóvédők azt javasolják,
hogy mielőtt az utazó véglegesíti szándékát, mentse el az adott
szálláshelyre vonatkozó fényképeket, leírást, az akciós ajánlat
részleteit, az általános szerződési feltételeket, hogy egy esetleges
vita során megfelelően alá tudja támasztani a panasz indokoltságát.
Meglepő árak
Az
árakkal kapcsolatban is lehetnek meglepetések. A vállalkozás
programfüzetének a részvételi díj forintban meghatározott összegét és
azt kell tartalmaznia, hogy ez mely részszolgáltatásokra nyújt
fedezetet. A részvételi díjon felül az utas által kötelezően fizetendő
díjakról (általában: repülőtéri illeték, transzfer, üdülőhelyi díj,
belépődíjak) is tájékoztatnia kell az utast a programfüzetben.
Egyes
díjak összegei (pl.: repülőtéri illeték) azonban változhatnak, melyre
az utas figyelmét fel kell hívni. Az utazási szerződésben azonban már a
teljes összegnek kell szerepelnie.
Az utazási irodákkal szembeni
panaszok között nagyobb számban vannak azok, amelyek a szolgáltatásokat
kifogásolják, vagy a szálláshelyre, az utazás körülményeire vonatkozó
állításokkal kapcsolatosak, és lényegesen kevesebb az árakkal
kapcsolatos reklamáció. Fontos tudni, hogy a helyszínen tapasztalt
körülményekről, a panasz alapjául szolgáló tényekről ott és akkor kell
jegyzőkönyvet felvetetni a vállalkozás képviselőjével, mivel a hazatérés
után a jegyzőkönyv birtokában köteles foglalkozni a kifogás
rendezésével (ha esetleg a helyszínen más módon nem rendezték
a
panaszt). Javasolt a kifogás alapjául szolgáló tényeket egyéb módon is
rögzíteni (fénykép, videófelvétel, tanúk által aláírt nyilatkozat) az
egyértelmű bizonyítás érdekében.
Az is baj lehet, ha túl olcsó
A
feltűnően kedvező, nagyon alacsony árú ajánlatoktól érdemes
tartózkodni, vagy legalábbis nagyon körültekintően megnézni, hogy ki
szolgáltatja az utat. Előfordulhat ugyanis, hogy olyan utazásszervezőről
van szó, akinek nincsen erre engedélye.
A
kuponos foglalásoknál mindig vegye figyelembe, hogy az engedményes ár
csak bizonyos korlátozott időszakra vonatkozhat (pl. csak hétköznap,
illetve őszi-téli időszakban vehető igénybe stb.). A foglalás előtt
mindig ellenőrizzük az adott szálláshely saját információit (honlap,
reklámok stb), mivel előfordulhat, hogy közvetlenül a szálláshelynél
foglalva is ugyanazért az árért kaphatja meg a szolgáltatást.
Mindig a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal által nyilvántartásba vett utazási irodát válasszon.
Nekik ugyanis kötelezően biztosítékot kell letenniük, hogy
kártalanítani tudják az utasokat, ha valamilyen oknál fogva csőd-közeli
helyzetbe kerülnének.
Az utazás előtt - különösen, ha az
interneten foglalnak -, minden apró részletre kérdezzünk rá, milyen
szolgáltatásokat tartalmaz a csomag, amelyet meg kívánnak vásárolni,
valamint, hogy teljes körűek-e az árak, vagy lehet-e még számítani
járulékos költségekre.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!